diumenge, 10 de juliol del 2022

Sant Miquel de Coma de Roure

PLA DEL PEDRÓ – COLLADA D’ESPINAU – COMA DE ROURE
Dissabte 16 abril 2022 (Mª Clara Martínez)

Fantàstica caminada per La Garrotxa, terra de Mala Petja. Aquest sobre nom amb el que és coneguda aquesta comarca fa referència al fet que és un terreny d’orografia molt pedregosa, aspre, difícil de trepitjar. Malgrat tot, la d’ahir va ser una ruta molt vistosa i entretinguda.

El punt d’inici va ser al Pla del Pedró, al que s’hi arriba per una pista forestal que surt del poble de Tortellà enfilant- se de valent per la muntanya i en no massa bon estat, encara que, poc a poc, tots vàrem arribar a dalt. Reconec que, ja que hi passem, seria una millor opció pujar amb els cotxes fins la Collada d’Espinau, des de Beuda. Bé, aparquem en una petita esplanada amb unes vistes magnífiques i comencem a caminar. En front de l’aparcament trobem un sender que ens porta a una pista que arriba a l’estació sismològica de Beuda. El camí fa força pujada i de seguida comencem a suar. Arribem al coll de Pollastric, i des d’aquí fem un puja i baixa al cim dels Castellets. La pujada és per terreny pedregós Des d’aquest cim tenim una imponent visió de les muntanyes de La Garrotxa i de molt més enllà: Bassegoda, Canigó, Pirineu, Puigsacalm, Cabrera i Pla d’Aiats... Un dia esplèndid ens ajuda a gaudir d’aquest gran festival de muntanyes.

Tornem al coll deixant per un altre dia el cim del Malveí, i ens endinsem en una zona boscosa on ens costa molt
seguir el camí, que de vagades es torna tant difós que senzillament ni es veu. Sort del GPS que ens guia i ens orienta. A poc a poc, i lluitant amb les branques, esbarzers i demés matolls que ens barren el pas, arribem a un sender ben marcat, pedregós i en fort pendent que ens porta al coll Sacalma. I des d’aquí, ja planejant i per millor camí, fins la Collada d’Espinau, on ens adonem que hi arriba una pista asfaltada que ve de Beuda. Sens dubte haria sigut bona idea aparcar aquí els cotxes i no patir tant per l’altre pista per on hem pujat... Bé, ja ho sabem per la propera vegada. En aquesta collada tenim un munt d’opcions i camins per recórrer. Podem pujar a la Tossa d’Espinau, on ens espera un bon desnivell però amb el premi d’espectaculars vistes; o nara al mas d’Espinau, una casa d’allotjament on passar uns dies de relax i desconnectar del mon, o anar a la casa de turisme rural de Can Bosc, o...

Nosaltres prenem un sender que neix molt proper a la cruïlla, en direcció sud i per sobre de la pista asfaltada que porta a Beuda. És un sender molt agradable, tot per sota bosc i de molt bon caminar, fins al mas de Coma de Roure, una antiga masia restaurada, de la que tan sols es pot visitar la seva capella: l’ermita de Sant Miquel de Coma de Roure, enlairada a sobre d’un turó i ben restaurada i conservada. Tan sols ens queda acabar de seguir la pista fins al lloc on al matí hem deixat els cotxes i donar per finalitzada la sortida d’avui.

Una sortida amb molt bones vistes i racons de interès, que podem allargar o escurçar al nostre gust, per camins típics de la Garrotxa, aspres i pedregosos, i racons de gran bellesa. Desitgem que us hagi agradat.