dimarts, 23 de setembre del 2014

La Roca. Ruta Prehistòrica

Avui hem dut a terme una excursió especial, ens hem traslladat d'alguna manera a l'època megalítica, recorrent la serralada litoral, concretament a la zona coneguda com "Zona arqueològica de Céllecs", es tracta d'una sèrie de jaciments megalítics datats entre el 2.500 i el 2000 ac.
Hem visitat monuments funeraris com Dolmens, Pedres foradades i altres restes, també hem caminat entre les restes d'un poblat ibèric el de Céllecs un de les més importants del Vallès i hem gaudit de racons humits amb fonts encantadores i turons amb unes fantàstiques vistes
del Vallès des del Tibidabo fins al Montseny.

Hem sortit de la població de la Roca del Vallès en direcció a la masia de can Planes on trobem el nostre primer monument megalític el "Dolmen de Can Planes", seguint el traçat de la coneguda com Ruta Prehistòrica II hem arribat al jaciment arqueològic de la pedra l'Escorpí on hem pogut contemplar també la pedra foradada de Can Planes.

Continuant la pista en direcció al turó de Céllecs s’arriba a la font de la Mansa, i tot seguit a l'ermita romànica de Sant Bartomeu de Cabanyes on hem fet un recés per carregar les piles ja que és pràcticament  la meitat del nostre recorregut. Hem segut una suau pujada fins al poblat ibèric de Céllecs on hem observat les restes que encara hi ha.

Ja descendint del turó, s’enllaça amb la Ruta Prehistorica I que ens ha portat fins a la pedra de les creu, la pedra de les orenetes i per últim la Roca Foradada. Hem deixat la zona Megalítica per trobar-nos amb el riu Mogent que ens ha acompanyat fins a la poblacio de la Roca del valles on s’acabava l'excursió d'avui.

Sortida dissabte 20 setembre 2014 - Texte: Josep Mª Baro - Fotos: Maria Clara Martinez.