dilluns, 13 de juliol del 2009
Pic Russell (3.207 m.)
diumenge, 28 de juny del 2009
Gra de Fajol per la Coma d'Orri
A partir d'aquí queden 200 metres fins arribar al Gra de Fajol, una de les muntanyes emblemàtiques de la comarca per la seva forma. En aquest punt hem esmorzat tot mirant-nos el paisatge tot i que ha comencat a aparèixer una mica de boira. Amb 45 minuts més es pot arribar al Gra de Fajol petit (2.563 m.) Un cop vist aquest segon cim hem tornat enrere fins al Collet del pas de l'Isart. Aquí ens esperava la sorpresa que havia preparat el nostre guia, en Toni Llagostera, la veriatat és que al principi no les teniem totes, però desprès de baixar l'hem felicitat i tot ja que hem disfrutat de valent. Ens hem separat en dos grups per provar vàries rutes.
El Pas de l'Isard és una baixada d'uns 200 metres plena de roques on a estones gairebé s'ha de grimpar i també esquiar, per deixar-se anar i baixar aquesta cinglera quan les pedres cedeixen. Així amb poca estona hem arribat al Refugi d'Ull de Ter on hem reposat i alhora recordat que a pocs metres d'aquest, hi ha les restes del que havia set el primer refugi d'alta muntanya d'Espanya i que precissament aquest més de juliol celebra el seu centenari. Però encara ens queda poc més d'una hora per arribar al cotxe seguint l'antic camí del refugi que passa per els recons de Morens i que actualment és el GR 11 i segueix el curs del Ter fins al peu del Pla de la Molina on tenim el cotxe.
dilluns, 22 de juny del 2009
Del Pla de les Barraques al Pas dels Lladres
En el grup, com últimament, sembla que hi ha baixes significatives. Serà que algú ja dona per perduda la partida? diumenge, 7 de juny del 2009
Espinavell - Fonts del Ritort - Mines del Toron - Coll Pregon
A partir d'aquest punt pujant una mica i amb 20 minuts, arribem a la segona parada, les Mines de Toron on antigament s'extreia Molibdenita. No cal dir que en Llagostera hi ha fet una ullada. Una mica més amunt, al Pla de Turon, hem esmorzat tot i que avui no hem sobrepassat la hora (40 minuts) ja que tot i fer sol ens hem abrigat una mica i el cel començava a tapar-se.

Si us heu fixat en la foto de grup feta a Coll Pregon, el cel ja pintava malament. Eren les 12 del migdia i fins i tot sonava algun tro. Aixó ha fet que els 2 kilòmetres i mig que ens separaven d'Espinavell i els 250 metres de desnivell els haguem baixat bastant ràpid, tot i que a mida que ens anàvem acostant al poble i per exigències de guió hem afluixat la marxa. Alguns però ja feien la cervesa a Espinavell. En total uns 15 kilòmetres que podeu fer en unes 4 hores.Nosaltres a més hem tingut la sort de gaudir de la companyia d'en Josep Pastoret de Molló que es coneix la zona pam a pam. I pel que fa a les anècdotes comentar que els que ens hem posat calça curta hem patit les maleides ortigues en el tram de pujada i la herba molla. Altres però han begut el café amb formiga inclosa. I trencant esquemes, abans de les dues ja estavem i per tant a les 3 a casa.
diumenge, 24 de maig del 2009
Queralbs - Mina Saragossa


Hem esmorzat a la font de l'Home Mort a 1,793 metres d'altitud. Ara cal tornar enrere, però en aquest cas agafem una pista que ens duria a Vilamanya. Amb 25 minuts arribem a la mina Saragossa. La mina té uns 435 metres de llarg bastant rectes i de bon visitar. Aquesta era una explotació de ferro, de pirites. Dins la mina hi ha una cova.
Desprès de tafanejar una bona estona dins la cova, hem recuperat la pista fins arribar al camí dels miners. Aquí hem baixat 200 metres de cop fins al torrent. Sota una bauma hi ha restes de barraques de miners. No hem trobat la cova d'en Cisco dedicada al Cisco Coll de la Farga de Queralbs. I abans també haviem passat primer per sobre i llavors per davant de la cova del Roc d'Orenetes, on s'hi han trobat restes importants i on hi havia enterrades unes 40 persones de l'edat neolítica, un dels grans misteris arqueològics del Ripollès. Aquesta però no es pot visitar.


Seguim per el camí de les vagonetes totalment planer i que ens porta a recuperar el camí que ja havíem fet a l'alçada de la casa de Plaus. Abans d'arriba a Queralbs però, encara em volgut acostar-nos (alguns valents) a l'Estret del Forn on també hi ha una cova. Després només cal arribar al punt de sortida. Una excursió doncs molt entretinguda de 16 kilòmetres que nosaltres l'hem fet amb gairebé 8 horetes, ja que ens hem encantat molt gaudint de les coves i mines. I a més com acostuma a passar amb el bon temps, avui erem 16.
I en l'apartat d'anècdotes cal dir que també ens hem perdut una miqueta i hem grimpat per recuperar el gr 11, el torrent baixava carregat d'aigua i alguns passos improvisats han posat l'aventura a l'excursió, això si sense que ningú es remullès, i al tram final fins i tot hem despistat al càmera, l'Andreu que sempre el tenim abandonat. I comentar que hem fet dues Llagosterades i una Ramonada ! la cosa té tela, sort que no hi havia en Dalmau !! que a més haurà de patir si vol recuperar punts al rànquing !!











