diumenge, 17 d’abril del 2016

Scala Dei

El dissabte 9 d’abril els del Caminant per Catalunya va anar a al Priorat i va fer una excursió de gran volada, pels entorns de l’antiga cartoixa d’Scala Dei.
Ajudats per en Josep i l’Agustí, sortint de davant mateix de la cartoixa varem pujar fins a La Pietat, un antic hospital i lloc de sojorn del gran monestir del Priorat.

I a continuació varem passar pel coll de l’Hort, Cova Roja i vàrem ascendir a la Serra Major del Montsant per un grau preciós, el de l’Escletxa. Dalt de la Serra Major varem assolir dos cims emblemàtics, el segon i tercer del Montsant, La Cogula i el Piló de Senyalets. Abans d’assolir aquest darrer cim varem anar a un indret mol curiós, el Clot de Cirer, un espai ple de verd i aigua dins d’una paisatge lunar, sols esquitxat per matollar i comptats pins.

La baixa la varem fer per el grau de Salfores, que ofereix possibilitats de veure imatges panoràmiques impressionants del cingles del Montsant.
La font Pregona, el que va donar vida a la Cartoixa, que va possibilitat que aquest nucli donés vida a tota la comarca, va suposar un final extraordinari a una excursió inoblidable.